Dag 34 Fietsen en ijs 22-06-26

22 juni 2026 - Nora, Zweden

Vandaag zijn we op de fiets gestapt voor een bezoek aan Nora. Dit is een van de drie mooiste, oude houten stadjes van Zweden, en het was prachtig om er doorheen te trappen!

10000901671000090197

We hebben er dan ook meteen gezellig geluncht. En natuurlijk wilde ik ook even kijken bij de loppis(kringloopwinkel)

1000090192

​In de middag hebben we de rollen even verdeeld:  Ik ben lekker met een goed boek onder de parasol gekropen, terwijl Mike nog even op de fiets is gestapt om de verdere omgeving te verkennen.      Je kunt goed merken dat het drukke Midsommar-weekend nu echt voorbij is; het is weer heerlijk rustig geworden op de camping.

1000090170

Inmiddels staat er wel weer een caravan voor ons, maar die lijkt niet lang te zullen blijven. (geen luifel of voortent opgezet)​                                                  Nog nét voor het avondeten zijn we samen weer op de fiets gesprongen om terug naar het stadje te gaan. We moesten en zouden natuurlijk het beroemde Nora-glass proberen. Nou, dat hebben we geweten! Er stond werkelijk een Efteling-achtige wachtrij voor de winkel met wel drie uitgiftepunten. Zelfs op dat tijdstip was het er nog superdruk. Maar het was het wachten meer dan waard: het ijs smaakte voortreffelijk!

1000090199                                    Een heerlijk tussendoortje zo voor het eten.1000090201

Foto’s

Jouw reactie